ورزشی

جایزه پای سکوی مدال آوران المپیک میلیاردی خواهد بود

۱۴:۴۰ – ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ۸۶۵۱۹۶۰ ۱۴:۴۰ – ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ۸۶۵۱۹۶۰ ورزشی سایر حوزه ها نظر دادن اشتراک گذاری دانلود PDF مناف هاشمی: جایزه پای سکوی مدال آوران المپیک میلیاردی خواهد بود جایزه پای سکوی مدال آوران المپیک میلیاردی خواهد بود ورزشی سایر حوزه ها نظر دادن اشتراک گذاری دانلود PDF

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: در مراسم سده المپیک ورزشی‌ها یکدیگر را دیدند و قبل از المپیک پاریس حال هوای جدیدی برای جامعه ورزش ایران بود.

مناف هاشمی در مراسم جشن سده المپیک اظهار داشت: ما ۶۱ مدال آور المپیک داشتیم که ۷۶ مدال المپیک را از سال ۱۹۴۸ تا ۲۰۲۰ توکیو کسب کردند. لازم بود که آن‌ها در یک مراسم ضیافت در کنار هم باشند و کنار هم قرار دادن آن‌ها از اقصی نقاط جهان کار سختی بود. کلیپ‌هایی هم در این مراسم از مدال آوری‌ها و مرحوم تختی پخش شد. حدود هزار نفر در مراسم شرکت کردند که با ارزش بود. همانطور که خسروی وفا رئیس کمیته گفت خیلی جای سخنرانی و حضور مسوولین و مقامات نبود، اما خوشبختانه ورزشی‌ها یکدیگر را دیدند. قبل از المپیک پاریس حال هوای جدیدی برای جامعه ورزش ایران بود.

او در مورد المپیک و شرایط ورزشکاران و سهمیه‌ها گفت: المپیک پاریس یک رویداد بزرگی است و ایران هم همانند دیگر کشور‌ها تلاش می‌کند و تاکنون به طور رسمی ۱۱ سهمیه را کسب کردیم در کشتی، تیراندازی و تکواندو، شمشیربازی. سه سهمیه هم به صورت غیر رسمی به ما اعلام شده است. چیزی که قابل توجه است اینکه در بخش تیمی یعنی والیبال و بسکتبال تا این لحظه عملا ۲۴ ورزشکار را نداریم. بسکتبال که دیگر نمی‌تواند، اما والیبال شانس مختصری دارد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: پیش بینی ما این است که حدود ۳۵ سهمیه در ۱۵ رشته را کسب کنیم. در حال سنجش ورزشکاران هستیم و جلسات روسای فدراسیون‌ها شکل گرفته است. درست است که از لحاظ کمی ۳۵ نفر خواهیم بود، اما سعی می‌کنیم از لحاظ کیفی شرایط خوبی رقم بخورد و مدال‌های ارزشمندی کسب شود.

هاشمی در خصوص اینکه پاداش پای سکو گفته شده میلیاردی است، تاکید کرد: قطعا میلیاردی است و امیدوارم در جلسات هیات اجرایی آن را مشخص و تصویب کنیم. در دستور کار سه شنبه هفته آینده هم قرار دارد.

او در مورد اینکه خیلی از مدال آوران در مراسم حضور نداشتند، گفت: پیش بینی ما این بود که از ۶۱ مدال آور حدود ۴۰ نفر حضور داشنه باشند، چون برخی در ایران نیستند و حدود ۱۵، ۱۶ نفر هم مرحوم شده اند. طبق نفراتی که پیش بینی کرده بودیم اکثریت حضور داشتند و پر رنگ بود. برخی مانند امامعلی حبیبی به دلیل کهولت سن یا افراد دیگر هر دلیلی مقدور نبود که بیایند.

منبع : فارس

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا