اجتماعی

سقوط هواپیمای ناپدید شده روسیه در افغانستان؛ ۴ سرنشین زنده هستند

تاس به نقل از آژانس هوانوردی روسیه گزارش داده است بنا به گزارش‌هایی که از سفارت روسیه در کابل دریافت کرده، گروه‌های محلی نجات هواپیمای نوع فالکون ۱۰ را یافته‌اند و چهار تن از شش سرنشین آن‌ زنده هستند اما جراحات شدید برداشته‌اند.

«ذبیح‌الله مجاهد»، سخنگوی ارشد طالبان در «ایکس» نوشت تیم‌های نجات نیروی هوایی طالبان به منطقه رفته‌اند و هواپیمای ساقط شده در منطقه «ارزکوه» ولسوالی «کوف آب» بدخشان پیدا شده است.

او افزوده است چهار تن از جمله خلبان توسط تیم نجات طالبان زنده نجات داده شده اند و تلاش برای پیدا کردن سایر سرنشینان هم ادامه دارد.

یک هواپیمای «روسی» حامل شش نفر، شب گذشته در بدخشان افغانستان ناپدید شده است و گزارش‌های «سقوط» آن در منطقه مرزی افغانستان با تاجیکستان، منتشر شد.

خبرگزاری تاس روسیه پیشتر به نقل از آژانس هوانوردی روسیه گزارش داد که در ۲۰ ژانویه در نزدیکی مرز افغانستان و تاجیکستان، این هواپیمای «ثبت شده در روسیه» از رادار ناپدید شد.

در حالی که گزارش‌های اولیه حاوی اطلاعات ضدونقیض درباره مبدا پرواز هواپیما بوده و اما داده‌های به‌روز شده حاکیست این هواپیما از فرودگاه «یو تاپو» تایلند پرواز کرده و در حال ماموریت خدمات پزشکی بوده است و مسیر پروازش «گایا» (هند) – «تاشکند» (ازبکستان) – «ژوکوفسکی» (روسیه) بوده است.

بنا به اطلاعات اولیه شش تن از جمله دو شهروند روسیه در هواپیما بودند.

در همین حال، رویترز به نقل از یک خبرگزاری روسی به نام «شات» گزارش داده که حدود ۲۵ دقیقه پیش از ناپدید شدن از صفحه رادار، خلبان در مورد کم شدن سوخت و قصد فرود آمدن در فرودگاهی در تاجیکستان خبر داده است.

شات همچنین گزارش داده که خلبان در مورد از کار افتادن یک موتور هواپیما و بعد موتور بعدی پیش از سقوط صحبت کرده است.

منابع رسمی تاکنون جزئیات گزارش شات را تایید نکرده‌اند.

همچنین پیشتر خبرگزاری دولتی باختر افغانستان به نقل از وزارت هوانوردی طالبان گزارش داد که این هواپیما دیروقت شب گذشته در ولسوالی‌های کران و منجان و زیباک – ولایت بدخشان – ناپدید و سپس سقوط کرده است.

به گزارش بی بی سی، این وزارت گفته است مسیر این جت فضای افغانستان نبوده بلکه به دلیل مشکلات فنی از مسیر منحرف شده است.

مقام‌های محلی طالبان در بدخشان همچنین گفته‌اند که محل سقوط منطقه‌ای دورافتاده در بیش از ۲۰۰ کیلومتری فیض‌آباد، مرکز ولایت بدخشان است و رسیدن به آن حدود ۱۲ ساعت طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

سقوط هواپیمای مسافربری در افغانستان

۴۷۲۳۶

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا