اقتصادی

آئودی ۷ میلیارد تومانی در بازار ایران /عکس

امیرمسعود عابدین: محصولات آلمانی آئودی در بازار ایران، با وجود کیفیت و اعتبار بسیار بالایی که دارند، متاسفانه محبوبیت برندهایی مانند مرسدس‌بنز و بی‌ام‌و را نداشته و از آن‌ها استقبال زیادی نمی‌شود؛ اما در وضعیت فعلی بازار ایران، این برند در غیاب سایر خودروسازان آلمانی پرطرفدار می‌تواند خودی نشان دهد، البته نه با این قیمت‌های نجومی! قیمت آئودی Q۵ e-tron توسط شرکت واردکننده ۳,۹۲۳,۷۷۸,۰۰۰ تومان اعلام شده بود، اما هم‌اکنون این خودرو در بازار آزاد قیمتی ۷ میلیارد تومانی دارد.

آئودی ۲ میلیارد تومانی به بازار ایران می‌آید/ عکس

آئودی Q۵ و Q۴ برقی از جمله محصولات این خودروساز هستند که به بازار ایران می‌آیند. آئودی Q۵ e-tron که به‌تازگی پلاک ملی دریافت کرده و به خیابان‌ها آمده، توسط سایک-آئودی در چین ساخته شده و بخشی از سرمایه‌گذاری بزرگتر سایک-فولکس‌واگن به حساب می‌آید. این خودرو بر اساس فولکس‌واگن ID.۶ تولید شده است. آئودی Q۵ e-tron هیچ ارتباطی با آئودی Q۵ یا آئودی Q۵L بنزینی ندارد. Q۵ e-tron دومین خودرو تحت برند SAIC-Audi پس از آئودی A۷L است.

SAIC Audi Q5 e-tron was presented at Auto Guangzhou 2021, will remain a  China-bound

آئودی Q۵ e-tron در دو نوع عرضه می‌شود که ارزان‌ترین مدل آن به ایران آمده است؛ نسخه وارداتی، ۴۰ e-tron با مشخصات تک موتوره و دیفرانسیل عقب بوده که پیشرانه ۲۰۴ اسب‌بخاری و ۳۱۰ نیوتن‌متری دارد. باتری خودرو ۷۷ کیلووات ساعتی بوده و برد آن ۵۵۰ کیلومتر (براساس چرخه NEDC) اعلام شده است. شتاب صفر تا صد آئودی Q۵ e-tron حدود ۸٫۵ ثانیه است.

آئودی ۲ میلیارد تومانی به بازار ایران می‌آید/ عکس

فضای داخلی همان زیبایی بی‌نظیر خودروهای آئودی را دارد. فرمان خودرو به صورت دوطرفه D کات طراحی شده و در کنار صفحه‌نمایش کیلومترشمار ۱۰٫۲۵ اینچی و صفحه نمایش لمسی ۱۱٫۶ اینچی جلب توجه می‌کند. دوربین ۳۶۰ درجه، هدآپ دیسپلی واقعیت افزوده، کروز کنترل تطبیقی، رادار پیشگیری برخورد از جلو، ترمز اضطراری و سیستم هشدار خروج از خط از جمله امکانات شاخص این خودرو محسوب می‌شوند. سیستم اطلاعات سرگرمی بر روی پلتفرم آئودی Asterix اجرا می‌شود. آئودی Q۵ e-tron دارای شش صندلی است.

آئودی ۲ میلیارد تومانی به بازار ایران می‌آید/ عکس

۲۲۷۳۲۲

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا