ورزشی

سلطانی: تیم ملی فوتبال باید دستخوش تغییرات زیادی شود/ بازی با ترکمنستان دستگرمی بود

۰۷:۱۶ – ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ ۸۶۹۶۴۱۰ ۰۷:۱۶ – ۰۴ فروردين ۱۴۰۳ ۸۶۹۶۴۱۰ ورزشی فوتبال و فوتسال نظر دادن اشتراک گذاری دانلود PDF سلطانی: تیم ملی فوتبال باید دستخوش تغییرات زیادی شود/ بازی با ترکمنستان دستگرمی بود سلطانی: تیم ملی فوتبال باید دستخوش تغییرات زیادی شود/ بازی با ترکمنستان دستگرمی بود ورزشی فوتبال و فوتسال نظر دادن اشتراک گذاری دانلود PDF

پیشکسوت فوتبال گفت: تیم ملی فوتبال ما باید دستخوش تغییرات زیادی شود و یکسری از بازیکنان باید کنار بروند.

بهروز سلطانی پیشکسوت فوتبال درباره برد تیم ملی فوتبال برابر تیم ملی ترکمنستان در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: یکی از تیم‌های محلات هم به زمین مسابقه می‌فرستادیم برابر تیم ترکمنستان برنده می‌شد. این تیم چیزی نداشت که بگوییم بد یا خوب بود و این بازی مثل کشتی وزن ۶۰ کیلو برابر وزن ۹۰ کیلو بود که همه می‌دانیم وزن ۹۰ کیلو برنده می‌شود. ما نباید روی تیم ترکمنستان حساب باز کنیم، چون شاخصه‌ای این تیم نداشت.

او افزود: اگر تیم ملی فوتبال به تیم‌هایی همانند ژاپن و کره جنوبی ۵ گل می‌زد در آن صورت نتیجه خیلی خوبی بود، اما تیم ترکمنستان در رده سوم و چهارم آسیا هم نیست. فوتبالی بود که همه ما می‌دانستیم که تیم ملی این بازی را پیروز می‌شود و حتی تیم‌های پایه هم می‌توانستند ترکمنستان را شکست بدهند.

چند بازیکن باید از تیم ملی کنار بروند

سلطانی گفت: با وجود اینکه ۴، ۵ بازیکن در تیم ملی عوض شدند، اما به نظرم تیم ملی ما باید دستخوش تغییرات زیادی شود و یکسری از بازیکنان باید کنار بروند. قلعه نویی بیان کرد که جوانگرایی می‌کند، اما آن طور که باید به قول خود عمل نکرد. اکنون رفتن به جام جهانی افتخار نیست و حتی هندوستان هم می‌تواند به این رقابت‌ها برود، چون سهمیه آسیا زیاد شده است و ۸ تیم به جام جهانی صعود می‌کنند. مهم این است که ما یک تیم ملی خوبی داشته باشیم که به مرحله بعدی جام جهانی راه یابیم. اگر بخواهیم با تیم ملی کنونی به این رقابت‌ها برویم، میانگین سنی بازیکنان بالا است و به خواسته خود نمی‌رسیم. من اعتقاد دارم که از این تیم ملی باید ۷، ۸ بازیکن کنار بروند و از تیم ملی امید به ترکیب تیم اضافه بشوند.

دعوت آرشا شکوری به تیم ملی توهین به دروازه بان های لیگ و امید بود

پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: آرشا شکوری دروازه بان تیم ملی نوجوانان به تیم بزرگسالان دعوت شد، اما به نظرم او خیلی مانده است تا به تیم ملی بزرگسالان برسد و زمان دارد و باید دروازه بانی از تیم امید به ترکیب تیم ملی اضافه می‌کردیم. مثل این می‌ماند که یک دانش آموز کلاس پنجم ابتدایی را به دبیرستان انتقالش بدهیم. مطمئن باشید که شکوری لطمه می‌خورد چرا که در حد و اندازه‌های تیم بزرگسالان نیست. ما دروازه بانانی در سطح امید داریم که در تیم‌های بزگسال بازی می‌کنند و باید آنها به تیم ملی دعوت می‌شدند. به نظرم دعوت از آرشا شکوری به تیم ملی توهین به همه گلر‌های لیگ و تیم‌های امید است.

آزمون و طارمی به خوبی تغذیه نمی شوند

او گفت: امثال آزمون و طارمی در کنار بازیکنان بزرگی در اروپا بازی می‌کنند. وقتی آزمون در تیم رم زیبا بازی می‌کند به خاطر این است که بازیکنان خوبی در کنارش هستند. طارمی در جام ملت‌های آسیا ضعیف‌ترین بازی‌های خود را ارائه داد و آزمون هم فقط یک بازی قشنگ ظاهر شد و بقیه بازی‌ها خوب نبود، چون خواسته هایشان برآورده نمی‌شود و بازیکنان به خوبی این ۲ نفر را تغذیه نکردند. یک بازیکن باید ۱۰ کیلو متر بدود، اما بازیکنان ما ۸ کیلومتر دوندگی دارند و این اختلاف زیاد است.

دستیاران قلعه نویی به درد تیم ملی نمی خورند

سلطانی بیان کرد: مربیان تیم ملی با وجود اینکه در گذشته بازیکنان خوبی بودند، اما رزومه خوبی در مربیگری ندارند. در حال حاضر ۱۰ مربی در کنار قلعه نویی حضور دارند که همه آنها سیاه لشگر هستند و به درد تیم ملی نمی‌خورند. قلعه نویی باید در مورد کمک‌های خود تجدید نظر کند و کسانی را با خود به مسابقات ببرد که بتوانند کمکش کنند.

حضور در جام جهانی راحت اما صعود از گروه مقدماتی سخت است

پیشکسوت فوتبال درباره گلزنی کنعانی زادگان در بازی با ترکمنستان گفت: کنعانی زادگان ۲ گل به یک تیم ضعیف زده است، اما اگر او به تیم‌های قدرتمند گل زده بود آن وقت از او تعریف می‌کردیم. به نظرم بازی با ترکمنستان دستگرمی بود. به هر حال تیم ازبکستان هم در گروه ما قرار دارد و این تیم برای ما دردسرساز می‌شود. حضور در جام جهانی راحت است، اما صعود از مرحله گروهی سخت خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا