فرهنگی و هنری

روایت سوانح هوایی مسئولان نظام در مستند شهید خدمت

۰۷:۰۰ – ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ۸۷۴۴۹۶۶ ۰۷:۰۰ – ۱۰ خرداد ۱۴۰۳ ۸۷۴۴۹۶۶ فرهنگی هنری رادیو تلویزیون نظر دادن اشتراک گذاری دانلود PDF در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛ روایت سوانح هوایی مسئولان نظام در مستند شهید خدمت روایت سوانح هوایی مسئولان نظام در مستند شهید خدمت فرهنگی هنری رادیو تلویزیون نظر دادن اشتراک گذاری دانلود PDF

مدیر مستند مرکز هنری رسانه‌ای نهضت گفت: بخشی از مستند‌های آرشیوی که با عنوان شهید خدمت تولید کردیم، درباره سانحه‌های هوایی مسئولان کشور است.

سید مصطفی موسوی‌تبار، مدیر مستند مرکز هنری رسانه‌ای نهضت درباره مستند‌هایی که پیرامون شهید خدمت ساخته شده، گفت: زمانی که تشییع پیکر شهدای خدمت بود، مستندسازان‌ ما در تبریز، قم، تهران و مشهد مشغول ضبط روایت‌ها بودند. روایت از آدم‌هایی که با شهدای خدمت مواجهه داشتند. مثلاً زمانی که آیت‌الله آل هاشم در ورزشگاه تبریز برای دیدن بازی استقلال و تراکتور آمده بود، خرده روایت از مواجهه آدم‌ها با ایشان را ضبط کردیم.

آیت‌الله آل هاشم

موسوی‌تبار ادامه داد: علاوه‌بر آن، مستند‌های آرشیوی کوتاه با موضوعات مختلف تولید کردیم؛ مثلاً سانحه‌های هوایی که برای مسئولان در سال‌های مختلف اتفاق افتاده است. اولین سانحه هوایی برای آقای بنی‌صدر در سمت رئیس جمهور اتفاق افتاد. در سانحه‌ای دیگر مسئولان نظامی کشور را از دست دادیم، که می‌توان به شهیدان نامجو، فلاحی، فکوری، جهان‌آرا، ستاری و … اشاره کرد.

سانحه هوایی

مدیر مستند مرکز هنری رسانه‌ای نهضت به سانحه‌ای که برای محمود احمدی‌نژاد اتفاق افتاد اشاره کرد و گفت: هلیکوپتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور سابق کشور همانند بنی‌صدر دچار سانحه شد، ولی هر دوی آنها از آن سانحه جان سالم به در بردند. هلیکوپتر آقای محسن رضایی هم دچار سانحه شده بود. یا حتی برای آقای رحمان دادمان، وزیر دولت آقای خاتمی هم چنین اتفاقی افتاده بود و ایشان در سانحه هوایی جان خود را از دست دادند. از طرفی، مستند کوتاهی را برای شهید حسین امیرعبداللهیان، وزیر سابق امور خارجه به عنوان کسی که در جبهه مقاومت موفق بود، کار کردیم.

وی افزود: پنج مستند با موضوعات مختلف درباره شهید آیت‌الله رئیسی کار کردیم، که می‌توان به رئیس جمهور و مسئله فلسطین، رئیس جمهور و قرآن و … اشاره کرد. مستند‌های دیگرمان برای بلند مدت درنظر گرفته شده، که شامل روایت آدم‌هایی است که با شهدای خدمت در ارتباط بودند. مستند‌های دیگری هم تولید کردیم که شامل روایت آدم‌ها از آخرین دیدارشان با رئیس جمهور است.

سانحه هوایی

به گفته موسوی‌تبار، در مجموع حدود ۱۲ خرده روایت پیرامون مواجهه مردم با رئیس جمهور و هفت مستند با عناوین دیگر منتشر کردیم. مستند‌های بلند مدت هم شامل روایت آدم‌ها از خدمت شهداست، که احتمالاً چهلم یا سالگرد رئیس جمهور پخش می‌شود. تمام مستند‌های تولیدی از مرکز هنری رسانه‌ای نهضت را با عنوان شهید خدمت منتشر کردیم. علاوه‌بر آن، ۳۰ ساعت راش مستند و حدود ۱۰۰۰ عکس مستند کار کردیم.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا