اقتصادی

خوش رقصی کاربران در انتظار شاباش‌های همستر/تلگرام چک کشید؛ بدون‌تاریخ بدون امضا!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حدودا دو هفته ای می‌شود که هر جا می‌روید صحبت از یک ربات در بستر تلگرام است که با شعار (ضربه بزن وکسب کن) به کاربر این نوید را می‌دهد که با ضربات پشت سر هم سکه های پی‌درپی را به خزانه نا معلومی هدایت کند؛ با توجه به اعتباری که ( پاوِل والِریویچ دورُف )، مالک خوش‌قیافه تلگرام در این سالها برای خود دست و پا کرده بعید است این همستر کوچولو آبروی پاول را به این راحتی ها بجود.

برحال وعده ‌های این بازی مبتنی بر جمع کردن توکن‌هایی‌ست که در آینده در قالب ایردراپ بین بازیکنان «همستر کامبت» توزیع شود.

از این حرکت بی پرستیژ چقد پول گیرمان میآید؟

هر چند که این بازی طرفداران خوش رقصی دارد که منتظرند تلگرام روی سرشان دلار شاباش بریزد ولی گمان نمی‌رود برای همان افراد هم ، اینکه اعلام کنند ساعت‌ها به یک موش دیجیتالی ضربه میزنند تا قلک پرکنند کسرشان نباشد، برحال این حرکت ضایع چقدر میرزد ؟ تخمین های ارائه شده از سوی «جیمز واکر»، کارشناس حوزه رمز ارز، حاکی از آن است که احتمالا قیمت اولیه هر یک میلیون واحد کوین همستر، ۱۰ دلار باشد و ممکن است این رقم بیشتر شود.

منفعت تلگرام از این سرگرمی جنجالی

تقریبا از ماه آوریل تا کنون تلگرام توانسته حدود ۱۱۵ میلیون کاربر جدید جذب کند، که روزانه ۴۰ تا ۴۵ میلیون نفر به صورت فعال از آن استفاده می‌کنند، این در حالی است که سایر ابرپیام‌رسان‌های جهانی برای به دست آوردن این تعداد کاربر بیش از ۳ سال زمان نیاز دارند .

تلگرام برای اینکه بتواند حساب کاربران را شارژ کند باید دست کم ۲۰۰ میلیون دلار خرج کند، به تعبیری تلگرام از این شو تبلیغاتی بیشتر از این حرف‌ها به جیب زده که از پس این هزینه برنیاید.

قیمت همستر در صورت تحقق وعده‌ها، هنگام پرداخت پاداش ممکن است ریزش کند؛ چون همه می‌خواهند فروشنده باشند و دارایی خود را به پول نقد تبدیل کنند. برای جلوگیری از این اتفاق قطعاً تمهیداتی در نظر می‌گیرند تا همه صاحبان سکه همستر کوین فروشنده نباشند.

ضرر های ثابت شده همستر

هر چند هنوز میزان خسارت و منافع این پدیده به کاربران دقیق ثابت نشده ، ولی با توجه به استفاده مداوم کاربران ایرانی از فیلترشکن، (تخریب باتری) اولین مشت واضح همستر به گوشی‌های موبایل کاربران ایرانی است ، فقط کافی است پس از تداوم حضور در این بازی درصد سلامت باتری تلفن همراه خود را چک بفرمایید تا دریابید مقداری از پاداشی که در هاله ابهام قرار به دریافت آن دارید پیش پیش خرج شده است.

سایت طلا نیز در گزارشی نوشته است پیش‌بینی می‌کند: گردانندگان موقع بسته‌شدن بازی، شمارش سکه‌ها و زمان صرف‌شده در بازی را به نحوی انجام دهند تا اگر کسی اصطلاحاً «مولتی» زده یا تقلب کرده، مشخص شود.

رابطه جزئی تر همستر با ایران

در روزهای اخیر به صورت پی در پی پیام عضویت مخاطبانی در تلگرام نمایش داده می‌شود که در پی اشتیاق این افراد به رویای ثروتمند شدن پلیس فتا وادار به واکنش شد و اعلام کرد : کاربران مراقب افراد سودجو باشند؛ (چرا که حتی اگر قرار باشد پولی واریز شود، هنوز روش رسمی آن اعلام نشده است. )، سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا از ثبت ۱۸ پرونده کلاهبرداری مرتبط با این بازی خبر داده است. در این روش، مجرمان سایبری با ایجاد اکانت‌های جعلی، خود را به عنوان پشتیبان برنامه یا فروشنده توکن معرفی کرده و از کاربران برای افزایش تعداد کوین‌هایشان پول دریافت می‌کنند.

قدس آنلاین طی گزارشی اعلام کرد تا به این لحظه کرمانشاه بیشترین مشارکت را در این بازی داشته و بعد از آن به ترتیب آذربایجان شرقی و غربی صدر نشین جدول همستر در ایران هستند.

۲۲۳۲۲۳

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا