اجتماعی

با سائورون آشنا شوید: گونه‌ جدید پیرانیا/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دانشمندان به‌طور رسمی گونه جدید پیرانیا را Myloplus sauron توصیف و نام‌گذاری کردند؛زیرا بدن گرد و خطوط متمایز نارنجی و سیاه آن شباهت زیادی به شخصیت شرور نویسنده جی. آر. آر. تالکین دارد.

این‌گونه جدید، یکی از دو گونه‌ای است که اخیراً به‌عنوان بخشی از تلاش برای درک بهتر تنوع زیستی ماهی‌ها در رودخانه آمازون، نام‌گذاری شده است. سائورون دارای دندان‌های انسان مانندی است که متناسب با رژیم غذایی گیاهی آن است.

اگرچه نزدیک به پیرانیا است، اما بیشتر به‌عنوان "pacu" شناخته می‌شود؛ نام رایجی که معمولاً برای بستگان گیاهخوار پیرانیا استفاده می‌شود.

با سائورون آشنا شوید: گونه‌ جدید پیرانیا/ عکس
Myloplus sauron

این مطالعه روز دوشنبه در ژورنال Neotropical Ichthyology منتشر شد. اخیراً اکتشافاتی برای پیدا کردن خویشاوندان پیرانیاها در آمازون در حال انجام است، آبزیانی که به دلیل دشواری در تشخیص ظاهر آن‌ها در طول زندگی خود مشهور هستند.

روپرت کالینز، نویسنده اصلی و متصدی ارشد مسئول آبزیان در موزه لندن، در توصیف این‌گونه گفت:« به‌محض اینکه همکارانم نام این ماهی را پیشنهاد کردند، متوجه شدیم که برای آن مناسب است. با باله‌های قرمز و تکه‌های نارنجی روی بدنش، دقیقاً شبیه چشم سائورون است.«

Myloplus sauron تنها در حوضه رودخانه Xingu، شاخه برزیلی آمازون که شامل بیش از ۶۰۰ گونه ماهی است، یافت می‌شود؛ این حوزه بیش از ۷۰ گونه ماهی دارد که در هیچ کجای دنیا یافت نمی‌شوند. تصور می‌شود که ۴۲ درصد از ماهی‌های موجود در رودخانه آمازون برای علم ناشناخته باقی خواهند ماند.

منبع: sciencealert

۲۲۷۲۲۷

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا