فرهنگی و هنری

نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آغاز به کار کرد/ فیلم سینمایی عشق‌آباد ساخته می‌شود

۱۲:۴۸ – ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ۸۷۲۲۶۶۲ ۱۲:۴۸ – ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ ۸۷۲۲۶۶۲ فرهنگی هنری سینما و تئاتر نظر دادن اشتراک گذاری دانلود PDF نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آغاز به کار کرد/ فیلم سینمایی عشق‌آباد ساخته می‌شود نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آغاز به کار کرد/ فیلم سینمایی عشق‌آباد ساخته می‌شود فرهنگی هنری سینما و تئاتر نظر دادن اشتراک گذاری دانلود PDF

نشست خبری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان در سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

نشست خبری نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان از سری برنامه‌های بیست و یکمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با حضور فرهاد قائمیان مدیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) و محمد حسین لطیفی دبیر جشنواره، رفائی مشاور راهبرد و زمانی در سازمان سینمایی سوره برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری فرهاد قائمیان مدیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: برایم افتخاری است که در کنار برادر عزیز، رفیق و دوست خودم محمد حسین لطیفی هستم و افتخار این را به من دادند که برای این دوره از جشنواره فیلم دینی رضوان در کنار من باشند.

وی ادامه داد: نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان از امروز کار خود را با فراخوان خود آغاز می‌کند. این جشنواره با حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که خیلی پیگیر هستند همراه است‌ در دوره های قبل فراز و نشیب‌هایی در جشنواره داشتیم و امسال سعی کردیم با یک رویکرد جدی با شناسایی ظرفیت‌ استان‌های مختلف که شاید استعدادی نهفته باشد پیش ببریم و با پیگیری بنیاد امام رضا(ع) و جشنواره های امام رضا(ع) و خصوصا جشنواره دینی امام رضا(ع) بتوانیم کارگاه‌هایی را برگزار کنیم.

قائمیان افزود: اولین فیلم دینی رضوان تا شهریور است سعی کردیم با شیوه‌ای جدید به جشنواره برسیم و با فعالسازی رویکری که جشنواره دارد بتوانیم کار را تسریع سازیم.

وی بیان کرد: چند روز پیش در جلسه‌ای که با وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی داشتیم، سعی کردیم شروع یک مرحله‌ای متفاوت را در این جشنواره داشته باشیم‌ و یک فیلم سینمایی را برای شروع با فرهنگ امام‌رضایی استارت بزنیم و سال‌ها در کنار محمد حسین لطیفی سعی کردیم به مرحله تولید برسانیم. امسال با کمک وزیر فرهنگ و بنیاد امام‌رضا(ع) سعی کردیم ان را به مرحله تولید برسانیم. اسم این فیلم برگرفته از کتاب از عشق آباد تا عشق آباد است که شاید اسم فیلم را عشق آباد بگذاریم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی بیان کرد: امسال اختتامیه جشنواره را در ۱۶ و ۱۷ آبان ماه و برای بخش بین‌الملل تا اردیبهشت سال بعد آغاز خواهیم کرد و سعی می‌کنیم با کشورهای مختلف به موضوعاتی که به دین می‌خورد کار کنیم.

محمد حسین لطیفی دبیر نخستین جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان گفت: بسیار خوشحالم که سعادت دبیری جشنواره فیلم دینی رضوان و امام رضا(ع) نصیب من شده است. از مدیر جشنواره بسیار سپاسگزارم. انشاءالله مسیری را آغاز کنیم که انتها نداشته باشد و اگر ما بودیم و نبودیم این مسیر ادامه پیدا کند. قاعدتا ما در جهان اطرافمان و زندگی روزمریمان در شرایطی قرار می‌گیریم که بسیاری‌ علاقه به زدودن دین دارند اما غافل از این هستیم که هستی در تلاش است تا همه چیز را به درستی به ما نشان دهد.

وی ادامه داد: جشنواره دینی همین است که تولید آثار را به گونه‌ای داشته باشیم که آدم‌ها در سینما یا تلویزیون با فیلم کوتاه و یک حال خوب و قشنگ همراه باشند و طبیعی است که فیلم‌ها با رویکردهای مختلف پیش بروند‌ اگر گسترده فیلم‌ها را نگاه کنیم که دینی هستند می‌بینیم که چننی فیلم‌هایی با گذشت ایثار و دفاع یک عقبه‌ای دینی دارد.

لطیفی بیان کرد: رویکرد این جشنواره بسیار رویکرد درست و مورد نیاز کشور است و اگر که با نام اولین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان از آن صحبت می‌کنیم. به فاصله زمان کوتاهی که داشتیم خیلی خوشبینانه بود که در شهریور ماه میزبان بخش بین‌الملل باشیم بر همین اساس ان‌شاءالله بخش بین‌الملل جشنواره در اردیبهشت ۱۴۰۴ برگزار شود و واقعیت این است که نیاز به حمایت تمامی عزیزان داریم.

سپس سیدجواد رفائی مسئول دفترهای تخصصی جشنواره‌های امام رضا(ع) گفت: اولین دوره این جشنواره در سال ۱۳۸۳ در مشهد مقدس برگزار شد ولی فراز و نشیب‌های بسیاری داشت و آخرین دوره آن در سال ۱۳۹۸ در استان گلستان بود. در این سالیان به نتایج بسیاری رسیدم. علت توقف جشنواره این بود، فیلم‌هایی که به جشنواره می‌آمد ارتباطی با جشنواره نداشت و نمی‌توانست از آن‌ها به عنوان یک فیلم معنوی یاد کرد‌.

وی افزود: تفاوت‌هایی که این جشنواره با دیگر جشنواره‌ها دارد این است که این جشنواره دو بخش ملی و بین‌الملل دارد. دوستانی که فیلمساز اولی هستند آثارشان جداگانه بررسی می‌شود. از این رو در این دوره از جشنواره بخش‌های فیلم‌های رضوی، ویژه رضوی، فیلم اولی، فیلم‌سازی با موبایل و بخش ایده تا فیلم (سراج) را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در بخش ایده تا فیلم (سراج) تمام جوانانی که متولد ۱۳۷۰ به بعد هستند می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

زمانی مدیر اجرایی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بیان کرد: فراخوان این جشنواره در سایت شمس طوس بارگذاری خواهد شد و همه علاقه‌مندان می‌توانند از طریق این سایت کسب اطلاعات کنند.

وی افزود: وزارت فرهنگ، سوره، مرکز ارتباطات استان قدس رضوی، سازمان اوقاف و خیریه، سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران در تعامل هستند و ان‌شاءالله مشارکت‌کنندگان فیلم خواهند بود‌.

وی تاکید کرد: قرار بر این شد دوستانی که جشنواره سرانه‌ای امام رضا(ع) را برگزار می‌کنند در حقیقت بنیاد متولی بخش تصویر باشد لذا همه علاقه‌مندان و شرکت کنندگان فیلم دینی رضوان عنایت داشته باشند که در بخش رسانه‌های مکتوب و خبری سومین بخش امام رضا کار را تکمیل می‌کند و در بخش پویانمایی و فیلم مستند بنیاد امام رضا مشارکت کنند.

سپس لطیفی دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان گفت: بخش‌های مختلف ما مشخص است و فعلا بحث فیلم‌های بلند داستانی را نگذاشته ایم. فیلم‌های داستین حداقل ۴۵ دقیقه و فیلم‌های مستند حداقل ۲۰ دقیقه را در نظر داریم. تمام ادیان الهی را در نظر داریم. بخش ویژه ما رضوان است که آن را ویژه برخورد خواهیم کرد. زمانی اقا امام رضا(ع) مهمان ما بودند اما اکنون مام میهمان آقا امام رضا(ع) هستیم و کار را هم خیلی دیر شروع کردیم. ما باید متوسل باشیم به ایشان و حال و هوایی که با ایشان داریم.

وی افزود: تا آنجایی که لطمه‌ای به جشنواره نزدنم حضور دارم اما اگر احساس کنم که جشنواره وقت من را می‌گیردو به آن طرف دیگر لطمه‌ میزد آن طرف را کنسل می‌کنم.

این کارگردان شناخته شده بیان کرد: پروژه سینمایی که گفته شد سال‌هاست که به نتیجه نرسیده است ولی خب امسال خود آقا امام رضا(ع) کمک کردند‌.

در انتهای این نشست خبری پوستر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان رونمایی شد.

شایان ذکر است طراحی پوستر این جشنواره بر عهده سید محمدرضا میری است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا